Monday 8 August 2016

CERPEN ; LUKA DI HATI BERDARAH LAGI 9


LUKA DI HATI BERDARAH LAGI 9

WRITER ; NIARISYA

HAI GUYS ! JOM KITA BACA SAMBUNGAN YG KE 9 !
.
.
.

"Beb aku rasa lebih baik kau jumpa aku sekarang , kat depan kedai Jakel . Sekarang . Now ." Ira bergegas ke sana . "Assalamualaikum Mi , kenapa ? " Tanya Ira . "Jangan banyak cakap . Ikut aku sekarang . Aku nak kau tahu kebenarannya ." Tegas Mimi . Ira pelik mengapa Mimi mengajaknya ke hotel pula ? . "Ya Allah apa abang buat dengan Ara ni ? Apa semua ni ? " Ira terkejut melihat dua tubuh manusia diatas katil itu . "Err abang ... abang .. minta maaf ... abang tak sengaja ...." Aiman cuba menafikannya . "Ara apa semua ni ? Kau tahu kan Aiman ni tunang aku . Affy kau rampas , Aiman pon kau nak rampas cukuplah Ara ." Saat itu api amarah tidak dapat ditahan lagi . "Hahaha abang Aiman sayang aku , tu pasal dia tidur dengan aku , hahahah." Tawa Ara . "Ara kau hati busuk Ara , muka cantik tapi kau bodoh . Kau tengok Ira ni . Pandang muka dia kau tak kesian ke ? Lepas Affy , Aiman pulak ye kau rampas . Malah kau tidur dengan dia ." Giliran Mimi pula bersuara . Lantas Ira layangkan satu tamparan yang bisa membuatkan Ara jatuh terduduk . "Aiman tengok betina ni , dia tampar I . Sakit ." Baru sahaja Aiman hendak menampar pipi Ira. Ada tangan yang menghalang gadis itu dari ditampar . Affy , dialah yang menjadi penghalang . Mujur ada Affy . Kalau tidak Ira sudah ditampar buat kali kedua . "Kau buat apa ni ha Aiman ? Kau sedar tak ? Ira ni tunang kau . Bakal isteri kau . Tapi kau tak hargai dia . Kau tak sayang dia ! . Perempuan sundal ni juga yang kau pilih . Kalau kau nak tahu Ara ni pernah jadi kekasih aku tapi apabila aku dapat tahu yang dia ada orang lain , hati aku remuk tau . Ira perempuan yang baik ni kau tolak , perempuan celaka ni jugak kau pilih . Nasib kau malang .  Ira tak layak ada tunang macam kau , apatah lagi nak jadi suami dia . " Selepas Affy membela nasib Ira yang hampir ditampar tadi , Ara cuba melarikan diri . Tetapi dihalang oleh Ira . "Sebelum kau larikan diri aku nak kau rasa ni Ara . Aku nak kau rasa apa yang aku rasa."
Pang ! Satu tamparan yang sangat hebat dilayangkan di pipi Ara . Ara melarikan diri sehingga dia telah dilanggar oleh lori . Ara telah digilis oleh lori . Ara meninggal dunia di tempat kejadian . Semenjak peristiwa itu , Aiman telah putuskan hubungan dengan Ira .
  "Ira , kau okay tak? Makan la sikit." Ira trauma kerana kejadian tempoh hari . "Aku tak nak , aku cakap aku tak nak , aku tak nak la . Affy get out please . Aku benci tengok muka kau ." Nada suara Ira makin meninggi . "Okay fine aku tahu tapi aku ni dah jadi suami kau . So kau kena dengar cakap aku . Makan ni . Aku nak keluar kejap beli barang ." Tegas Affy . Affy menjadi suami kepada Ira kerana atas pilihan keluarga . Dalam diam rupa-rupanya , tanpa Ira tahu . Keluarga Affy adalah kawan rapat kepada Umar Hilman , ayahnya . Jadi , kedua-dua pihak itu bersetuju untuk menjodohkan mereka berdua . "Mama Ira nak fly pergi England . Ira nak sambung belajar . Ira nak cari ketenangan kat sana ma ." Serius Ira bersuara . "Mama tak kisah tapi , Ira kena minta izin kat suami kamu tu Affy ." Tiba-tiba Affy muncul . "Abang izinkan , tapi berapa lama ? " Affy mengizinkan . "Five years maybe ." Kata-kata Ira memeranjatkan Affy . "Hm okay tapi dengan syarat Ira mesti call abang setiap hari ." Affy cuba memujuk hatinya dengan berkata begitu . Kata putus telah keluar dari mulut Affy . Seminggu kemudian , Ira telah berlepas ke England . Mujur kawan-kawan baiknya berada di situ dan menetap disana .

Jom kita TENGOK gambar mereka auch !
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Jeng jeng jengggggg !! Tadaaaa !!


No comments:

Post a Comment