Sunday 7 August 2016

CERPEN : LUKA DI HATI BERDARAH LAGI 3

LUKA DI HATI BERDARAH LAGI 3

WRITER : NIARISYA
.
.
.

  Ara mabuk , dan bau air kencing syaitan yang diteguknya tadi amat berbau . Sudah berapa kali ayahnya pesan , jangan minum 'air' itu lagi namun , tidak diendahkan oleh Ara . Ara sudah bergaul bebas , tidak kira lelaki atau perempuan . Tiada bezanya bagi Ara . Bagi Ara suatu hari nanti pasti dia akan bertaubat . Namun , hingga sekarang tidak pernah terdetik di hati untuk bertaubat. "Bik, tolong bawa Ara ni pergi ke biliknya ." Dato' Hamza memanggil pembantu rumahnya . "Uwerk!" Ara muntah . Ya ! muntahnya berbau busuk sehingga mengalahkan bau bangkai haiwan . "Waduh , non . Gi mana sih . Udah berapa kali saya bilang . Jangan minum lagi ." Pesan bibik Surya . "Eh tua , suka hati aku la nak minum ke , mabuk ke . Kau ape kesah ? Tutup mulut kau tu sebelum aku tampar kau sial ! Hahahahahha." Ara sudah benar-benar mabuk . Mabuk gara-gara air kencing syaitan itu . Orang barat minum , dia juga mahu mengikut sama. ' Waduh non ' bibik mengeluh . Ara terus terlena di atas katil empuknya, dan terus dibuai mimpi yang tidak akan menjadi kenyataan.

Pagi itu , hari Ahad jadi Ira dan kawan-kawannya membuat tugasan bersama-sama kerana hari yang dinanti bakal menjelma . Debaran semakin terasa . Saat mereka sedang tekun membuat tugasan . Tiba-tiba datang seorang tetamu yang tidak diundang . 'Qaisara' desis hatinya lagi . 'Ee dia nak apa ni?' bicara hati Ira . "Woi betina , aku tak suka kau rapat-rapat dengan Affy tu . Kalau kau nak tahu dia tu aku punya . Oh ya aku nak kau ingat . Kalau bukan aku sekali pon jodoh Affy , kau jangan mimpi la nak jadi ratu atau permaisuri dalam hidup Affy . Dia nak perempuan cantik macam aku je . Macam kau ni apa ada ? Sengal punya orang . Perasan lebih . Eh dah la Mira . Aku duduk lama-lama kat sini panas macam kat neraka ! Jom blah." Zass, hati Ira kini pedih .. Seakan-akan berdarah mendengar kata-kata Ara sebentar tadi ."Oh ya lagi satu ." 'Blah la perempuan kehadiran kau sangatlah tidak diundang' hati Ira berkata-kata ."Ini untuk kau!! Hahahaha" Ara ketawa puas selepas menyiram kepala Ira dengan air longkang . "Eh kau pahal nak cari gaduh ke ? Dasar perempuan bedak cap Gajah . Tak guna kau . Patutnya kau yang kena semua ni." Syamimi kawan baik kepada Ira mula bengis apabila tindakan Ara melebihi tahap kesabarannya .

"Kau ni dah salah orang nak cari gaduh ! Berani kau cari gaduh dengan kawan aku ! Kau ingat Affy nak sangat ke kat kau ha Ara !? Pakaian pon belah sana belah sini , kau ingat Affy suka ? Dah la muka macam tepung gomak . Ade hati nak kat Affy . Eh Ira lagi layaklah . Sejuta kali ganda lebih layak dari kau . " Kali ini kawannya yang lagi seorang membela nasib Ira yang sudah disiram dengan air longkang . Ya ! Kawan baiknya selain Syamimi adalah Putri . Mereka berkawan baik sejak sekola menengah . "Ira jom berambos , sebelom perempuan tak tahu malu ni aku tampar muka dia . Jerebu satu Malaysia ! " Syamimi bersuara . Aimira hanya menjeling mereka bertiga yang baru sahaja beredar dari situ .

"Ya Allah ! Kesian kau Ira . Ara tu memang muka tak tahu malu . Affy kenal dia pun tidak . Nak jadi milik dia konon." Bengang Putri dengan sikap Ara . Kali ini dia sudah melampau . "Alah takpe la weh , dah nasib aku . Nak buat macam mana . " Kata Ira . "Eh bunyi loceng , siapa tu ? Put , bukak sekejap ." Arah Ira . "Hai put , aku nak jumpa Ira jap .. aku nak bagi dia hadiah sebab haritu aku lupa nak bagi , boleh kan ." Pinta Affy . "Ha boleh tapi jangan lama-lama karang ada yang muntah . " Putri baru teringat akan gadis itu masih berbau air longkang dan masih melekat baunya . "Uish bau ape ni?" Tanya Affy . "Kau senyap la ." Rajuk Ira . "Alah asal ni ? " Affy tertanya tanya . Mengapa boleh jadi begini . "Tadi aku kena simbah dengan air longkang . Nak tahu siapa yang simbah ? Ha tu gadis idaman kau tu Ara ." Jelas Ira . "Erm sape Ara ?" Jujur Affy berkata . "Dia tu budak 'hot' dekat U ni . Orang panggil dia Qai , dia cantik . Tak macam aku . Hm ." Tiba-tiba dia rasa dirinya dipinggirkan . "Alololo , jangan merajuk . Aku ada untuk kau la . And ni hadiah .. just for you my girl."

BERSAMBUNG ... LUKA DI HATI BERDARAH LAGI 4 !! COMING SOON .

No comments:

Post a Comment